Onsdag 4 april 2007 - hemma efter Stockholmsemester

Jag har varit och hälsat på Nilla och Claes i Stockholm. När jag satt på tåget dit så ringde Claes och berättade att hans mamma gått bort. Jag blev jätteledsen för Claes skull. Naturligtvis så åkte tåget i i en tunnel och samtalet avbröts. Är det någon gång man absolut inte vill att ett samtal ska brytas är väl när någon ringer om ett dödsfall. Vi skickade mess istället, men det blev lite märkligt.
Jag träffade Claes på stationen och hann ge honom en kram innan han åkte för att säga ett sista hejdå till sin mamma i Uppsala. Det var skönt att få krama om honom och träffa honom just då. Claes är så otroligt stark. Han förbluffar mig alltid genom sin förmåga att alltid kunna hitta positiva saker mitt allt det svarta. Han höll fast vid att det var skönt att det gått så snabbt och att mamman hann träffa sitt några veckors gamla barnbarnsbarn innan hon gick bort. Att hon visste att Claes och hans systrar fanns där hos henne sista tiden osv.

Även nu när vi har träffats under tiden i Stockholm så har han kunnat lyfta fram dessa saker och inte tillåtit sig att se det negativa. Det är Claes i ett nötskal, han kan alltid få en att vända på situationen. Vet inte hur många gånger han funnits för mig när jag inte orkat och sett allt i nattsvart, pratat och lyckas vända allt rätt igen. Han är underbar helt enkelt.
Jag hoppas verkligen att han inte får en försenad sorgreaktion och bryter ihop då. För jag tror att det känns oerhört overkligt för honom, att det inte riktigt har gått in.

Min Stockholmsvistelse var i övrigt helt perfekt. Jag har haft tid att umgås ordentligt med Nilla. I lördags var Claes också med hos Nilla och Daniel och vi hade en helt underbar kväll tillsammans. Vi drack drinkar på Nillas balkong i vårvärmen och pratade en massa.
Vi lagade en supergod middag bestående av grönsaker i ugn med gott kött och rödvin till. Sedan fortsatte vi med drinkar och kollade på gamla foton. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Det var länge sedan jag hade så roligt som jag har haft den sista veckan.

Jag träffade Helena, en kompis från journalistutbildningen på Bona, och åt lunch i måndags. Väldigt trevligt. Hann hälsa på hennes nya kille också, eller ny och ny... för mig var han ny eftersom vi inte har träffats förut. :-)

Träffade också ett väldigt mysigt gäng människor från min maillista. Vi fikade och pratade och var iväg på en shoppingrunda. Dessvärre var min reskassa slut vid det laget, så det blev mest att kolla på när de andra shoppade. Men det hade gått att göra många fynd eftersom det var rea på väldigt snygga kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0