söndag 8 april 2007 - Djursjukhus och 80 årsfest

Pappa fyllde 80 år i går och det var kalas hela dagen. Jag blev full som ett ägg (bra beskrivning så här i påsk-tider) eftersom alkohol är ett väldigt bra sätt att få familjesammankomsterna att bli lite lättare. Mamma ville ha hjälp med att fixa i ordning inför "lunchen" som skulle intagas klockan 12.30, så jag var på plats redan vid tio. Det kändes som jag fortfarande sov, jag var så trött.

I förrgår tillbringade vi nämligen större delen av dagen på Strömsholms djursjukhus med Kajsa. Hon har ännu gång fått analsäcksinflammation. Det måste vara den mest ocharmigaste åkomman som ett djur kan få. Dels namnet, som låter groteskt, sedan att hon verkligen stinker från baken, att veterinären måste in och spola och rota runt i ändan på henne och därmed frigöra mer av stanken gör inte att det hela känns bättre. Eftersom det var långfredag och därmed helgdag så var inte djurkliniken här i stan öppen utan det var Strömsholms som gällde. Där var det långa väntetider och naturligtvis "smet" ett par med en annan hund före oss i kön efter att väntat i cirka en timme. Jag blir ständigt och jämt lika förbluffad när någon gör så, antagligen för att jag själv alldeles för väluppfostrad för att komma på tanken att bluffa mig förbi en kö.

Fem timmar tog det allt som allt och när vi väl var hemma igen var vi alla tre helt slut. Kajsa var så ynklig efter att ha drogats och behandlats, antagligen hade hon väldigt ont också, så hon låg på sängen och smågnydde resten av kvällen. Väldigt påfrestande, man känner sig så hjälplös, att JAG har ont och mår eländigt har jag vant mig vid, men lilla Kajsa ska ju vara pigg och glad och studsa runt som hon brukar. :-(

Så det var med stor möda jag lyckades ta mig upp ur sängen och iväg till mamma och pappa igår för att förbereda födelsedagsfirandet. Jag försökte att inte låtsas om att jag hade satans ont i kroppen och lämnade bilen hemma så att jag skulle kunna dricka lite alkohol under dagen, ett väldigt bra beslut visade det sig.

A:s och min halvsyster kom dit med vår halv-systerson. Vi känner dem inte för fem öre och har ingen större lust att börja umgås nu heller. Jag messade A och tyckte att de också skulle komma så jag slapp vara social helt på egen hand.
När jag efterlyste champagne för att skåla skåla för 80-åringen så sa pappa: "champagne? nej, men jag har en liter Koskenkorva på balkongen." Jo, det är ju nästan samma sak. Hm. Så det blev grogg istället och på den vägen fortsatte dagen. Vi åt lunch/påskbuffé och drack vin, sedan tårta och kaffe. H kom dit efter jobbet och vi åt mat en andra gång.

Kom hem vid halv åtta på kvällen väldigt rund under fötterna. Gick genast och la mig, var helt slut. Efter 12 timmars sömn vaknade jag pigg och fräsch. Jag är bakfyllehungrig och längtar efter Fisksätra pizzabagares pitaburgare. Det vore SÅÅÅÅÅ gott just nu.

Kommentarer
Postat av: anna wintour VECKOMAGASINET

är du nyfiken på ditt horoskåp? titta in och läs ditt tecken och berätta om det stämmer
*
*

2007-04-08 @ 10:54:25
URL: http://annawintour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0