tisdag 24 april 2007 - jag hinner inte med

Trots att jag har hur mycket tid som helst så glider den mig liksom ur händerna och jag hinner inte med någonting. Eller i alla fall känns det så. Jag har i princip flyttat ut på landet och är inte hemma så mycket, så när jag väl är hemma så vill jag uppdatera mig på min maillista, surfa runt lite, svara på mina privata mail och helst hinna med allt på en gång under en eller högst ett par timmar, vilket är omöjligt. Så jag fastnar framför datorn och lyckas inte ens packa upp väskan. Att skriva på bloggen kommer inte högst upp, och då blir det så här hiskeligt länge mellan inläggen. ;-)

I dag slet jag mig från datorn tillräckligt länge för att fixa middag, spagetti och köttfärssås, åt mig och min svältande make, som fick njuta av lite vällagad husmanskost i stället för ungkarsfödan, mackor med ost eller pizza, som är det vanliga när jag är i Björsund. Hans kost är inte särskilt varierad när inte jag är hemma, kylskåpet gapar tomt, det finns varken mjölk, pålägg (förutom ost) eller fil/yogurt. Misär.
Jag var ner till kiosken nyss och inhandlade filmjölk och frukt så jag klarar kvällen och förmiddagen imorgon.

Jag åt lunch på stan med Mia  i dag, väldigt trevligt. Fast jag blev på något sätt chockad av sorlet och vimlet på fiket och kände mig väldigt "främmande", blir skadad av att vara ute i tystnaden på landet för länge, så min konversationsförmåga kändes rostig. Som tur är så är Mia så lätt att umgås med att det nog inte märktes allt för mycket.

Jag köpte en ram till mitt drottningbroderi som äntligen är färdigt på stan. Vid hemkomst packade jag upp ramen och hade genast sönder glaset till den, helt absurt, glaset sprack när jag lyfte upp det ur ramen och la det på sängen.... jag ringde inköpsstället och hörde om det gick att byta, vilket det gjorde. Phu. Så jag återvände ner på stan med H i släptåg och bytte ramen med tillhörande glas. NU sitter min drottning inom glas och ram och jag är så nöjd. Tycker broderiet blev mycket vackert och jag ska hänga upp det på väggen i Björsund.

Jag fick ett nytt broderi (Keltiska drottningar som finns i olika årstider, det vill säga att  damerna har olika klänningar som då ska symbolisera årstiderna, plus en extra för jul. Tanken just nu är att jag ska brodera allihop.) av H i födelsedagspresent som jag har börjat på nu i veckan. Väldigt kul. Undrar just hur länge detta intresse håller i sig, jag trodde nog från början att jag skulle ha tröttnat på det vid det här laget, men det har jag inte.

Min födelsedag firade jag först med familjen med en fin middag med vin här hemma i lägenheten. Jag bjöd på fläskfilé, potatisgratäng, fylld abergine med linsröra och fetaost, sallad, bröd och tzatsiki. Det blev väldigt gott. Till efterätt bjöd jag på köptårta till kaffet. Lyx. Min syster med familj stannade kvar länge och pratade och umgicks, väldigt mysigt. Fick en pubrunda i present av syrran, förutom vin och blomma :-) Det ser jag fram emot.

Själva födelsedagen så var H och jag i Björsund och myste för oss själva. Vi åt tacomiddag och njöt av solsken och värme. Riktig sommarvärme just den helgen. Perfekt timing för första vårvärmen, vi drack upp födelsedagsvinet jag fick av A.

Kajsa har varit inlagd på djursjukhuset i Strömsholm för att operera bort sina analsäckar. Operationen gick bra och en orolig husse och matte fick hem sin lilla älskling efter tre dagar. Hon var extremt ynklig och hade sååå ont första dagarna, men sedan blev hon snabbt bättre. Nu är hon sig själv igen, stygnen ska tas imorgon.

H och jag har fått upp fårstängsel så att tomten ÄNTLIGEN är inhängnad, så nu kan Kajsa springa fritt på tomten. Det var en hästgöra att sätta upp det. Vi slet som djur i två dagar, men det tog som tur var inte längre tid, för att slå i alla stolpar och dra i stängslet så att det blev rakt och sträckt. H gjorde det tyngsta jobbet så klart, men jag var med och sträckte och höll emot när han spikade osv. Jag slet så att jag knappt kunde röra mig efteråt, så fruktansvärt ONT. Jag till och med drömde om stängsel när vi gått och lagt oss. Men det kom på plats och jag har vilat upp mig denna vecka. Sovit väldigt mycket. Kajsa har varit lite trött efter operationen så vi har sovit i kapp ute i stugan.

Imorgon ska jag hämta upp mamma och så ska vi åka ut och sätta frö i trädgårdslandet. Sallad, rädisor och annat trevligt. Potatisen som mamma förplanterat ska också ner i jorden, det blir färsk potatis till midsommar även i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0