tisdag 17 juli 2007 - datordag

Jag är hemma efter min Stockholmsvistelse. Jag lyckades aldrig ta mig ner till city och gå i affärer och kolla på folk. Jag var in en sväng i torsdags och träffade Lasse och då var jag ner i hötorgshallen och hann med ett besök på Indiska innan vi skulle träffas. Men utöver det så var jag först hos Claes och sen hos Nilla och umgicks hemma hos dom.
I fredags kom H och vi hämtade upp honom på centralen i bil och åkte sedan till kungens kurva och Nilla och Daniel och köpte en grill. Svensk sommar utan en grill är ju i princip omöjligt. :-)
På kvällen invigde vi grillen och åt suveränt god middag med grillad fläskfilé och supergod potatissallad.
Att bo hos Nilla och Daniel är som att bo på ett femstjärnigt hotell,  varje morgon fick vi frukost med ägg, apelsinjuice, yogurt och müsli, smörgåsar med lyxpålägg som rökt skinka, salami och goda ostar. Till alla måltider vin, drinkar efter behov osv. Det kändes verkligen som semester att sitta på deras stora balkong och dricka campari.

I lördags var vi på Js bröllop. Det var skoj. Roligt att gå på fest tillsammans med H. J var alldeles skakig utanför kyrkan och helt klart tagen av stundens allvar. Festen var på en enomt flott festvåning med utsikt över Stockholms vatten och stadshuset. Otroligt god mat serverades och vi dansade natten lång. Brudparet försvann rätt tidigt, vilket kändes trist... men bruden var höggravid och det var kanske inte så kul att umgås med de allt mer berusade gästerna.

H var en syn för gudar på dansgolvet, helt undebart! Vi hade verkligen en toppenkväll.

Väl hemma är jag inte helt oväntat väldigt trött. I dag vaknade jag med fruktansvärd värk och var tvungen att inta smärtstillande innan jag kunde ta mig upp ur sängen. Då är det skönt att jag inte har så mycket krav på mig. Jag låg kvar i sängen till elva och sedan har jag varit på en kort promenad med Kajsa. Nu ska jag diska och sedan lägga mig i sängen och lyssna på talbok.
Jag saknade Kajsa medan vi var borta. Tramsigt vad "hundkär" jag blivit.....så nu är det extra mysigt att ligga i sängen och gosa med Kajsa, vårt söta bustroll.

Högst upp på önskelistan står just nu en ny dator. En bärbar pc med dvd-brännare. Min kära lilla mac blir mer och mer trasig för varje vecka. Nu är det fem irriterande ränder på skärmen där bildskärmens pixlar dött, cd/dvd-spelaren är tvärdöd och att sätta in en skiva i dvd-spelaren är att sakta höra den malas sönder. I går kunde jag knappt få ut skivan jag utan att tänka mig för satt i. Efter två timmar med mycket pill kom den ut, men helt sönderrepad och förstörd. :-( Ny dator tack!
Åh, jag vill bli miljonär, helst genast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0