Söndag 18 mars 2007 - fastnat vid datorn

Jag får absolut ingenting gjort i dag, jag har fastnat framför datorn. Jag kollar mail, skriver lite svar, surfar lite på olika nyhetssidor, kollar mina maillistor, läser lite olika bloggar, surfar lite på saker jag vill köpa, kollar mina listor. Suck. Nu har nästan hela dagen gått och jag sitter fortfarande framför datorn.
Lyckades slita mig ut för att gå en promenad med Kajsa och tänkte medan jag var ute och gick att jag INTE skulle sätta mig vid datorn igen när jag kom hem utan lägga mig i soffan med min bok... men det blev datorn i alla fall. Nu har jag gjort en stort glas med kaffe latte och accepterat faktum, jag sitter framför datorn, det är en dator dag, inget mer med det. Allt annat jag vill/borde/måste göra får vänta till en annan dag.

H har jobbat i dag och kom nyss hem, han har fått jobb på ett ställe till nu och jobbar väldigt mycket, han är nog uppe i heltid, vilket är enormt bra. Sommarvik. är också fixat, han kommer vara här i Nyfors under sommaren, på heltid. Bra bra.
Jag kommer förmodligen vara rätt mycket i Björsund, men jag ska se till att hämta ut H dit då och då så han inte hinner glömma att han har fru, hund och sommarstuga.

Jag ska på två bröllop i sommar. :-) Ett den 14 juli då Jimmie och hans Jenny gifter sig och ett den 7 juli när min kompis A-M gifter sig. Ser fram emot bägge två bröllopen. Det ska bli kul att träffa alla "rövare" från min journalistklass på A-M: bröllop och på Jimmies bröllop blir det kul att träffa alla H:s gamla kompisar, som jag inte träffat sedan vårt eget bröllop och då hann vi inte umgås eller prata något.
Jag hoppas också att jag hunnit gå ner lite i vikt till dess så att det kommer att kännas kul att klä upp sig, har jag tur kanske jag kan komma i någon av mina "fina" klänningar och inte tälten jag roat mig i dom sista två åren.

Jag sitter annars och drömmer om en sista minuten-resa. Min syster ska åka till Kreta i år igen och jag är avundsjuk. Jag skulle vilja resa någonstans med H, det var så länge sedan bara han och jag var i väg, hade jag haft mer pengar skulle jag ha velat köpa en resa till honom när han fyller 30 år i augusti, men tyvärr har vi ju inte den ekonomin längre. Det är alltid en massa "tråksaker" som måste inhandlas när pengar finns, som nu ett staket till Björsund så inte skruttan rymmer iväg och blir överkörd. Plus en matberedare så att jag slipper få ont i händer och handleder när jag ska hacka och skiva grönsaker och potatis, en vedklyv och motorsåg till landet så att jag sakta med säkert kan börja fylla på vedboden igen. Plus en gräsröjnings-maskin så jag kan hålla busksnåren borta från tomten osv. osv. Listan kan göras precis hur långt som helst. Inte att förglömma att vi måste spara pengar på hög för att ha som kontantinsats när vi ska låna pengar till husbygge någon gång i framtiden. Just nu skulle vi kanske kunna gå in med 3000 kr kontant, inte särskilt mycket att skryta med. :-(

Men för utom allt detta så vill jag i alla fall åka på en sista minuten. Ska försöka stoppa undan några hundralappar då och då och hålla utkik där i augusti/september då priserna brukar sjunka rejält.

I kväll ska jag äta grillad kyckling medan H festar på pizza, vi ska kolla på vår sista hyrda dvd-film, tror det var en komedi för ovanlighetens skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0