3 juli 2008 - Björsund

Äntligen är jag i stugan igen efter att ha varit ute och flängt runt i en vecka. Jag har varit till Stockholm för att hälsa på vänner och hade en supertrevlig långhelg som inkluderade en picknick på en brygga med näckrosor runt omkring oss, ett shopping och grilldag som avslutades med bio och så några slappardagar med video, god mat på balkong osv. Helt fantastiskt trevligt. Mindre trevligt är det att Försäkringskassan och diverse läkare gör livet surt. Det verkar vara omöjligt att få njuta av sommaren och slippa bekymra sig om framtiden. Försäkringskassan ligger i bakhåll på mig hela tiden. Jag har dock upparbetat en plan som jag ska ge mitt allt för att genomföra. Planen, "se till att Karlsdotter får sjukpension och slipper oroa ihjäl sig över ekonomin" Denna inleds på ett besök hos en svindyr privatläkare i Stockholm som tar cirka 6500 kr för ett besök för att få dom intyg jag behöver. Anledningen till detta är att "min" läkare på vårdcentralen har slutat och när jag träffade hennes ersättare så kördes jag ner i skorna totalt eftersom den nya läkaren inte kunde hjälpa mig, det var för kort om tid, hon hade inte satt sig in i mitt fall, jag hade "fel" diagnoser. Som så många andra läkare så var Fibromyalgi lågprioriterat på hennes agenda. Jag blev frustrerad och talade fint om att Fibromyalgi är en erkänd och respekterad diagnos numera....som jag alltid tvingas göra när jag möter denna typ av läkare. Nu skulle hon gå på semester och kunde hjälpa mig först i september...men då är det försent. Så svindyr läkare i Stockholm är enda alternativet.

Vi har fått besked från banken. Henriks inkomst kan inte ge oss ett lån i den storleken vi behöver och min inkomst räknas inte eftersom jag har tidsbegränsad sjukersättning. Om jag får sjukpension så räknas min inkomst och då kan vi ta ett lån. Det känns långt bort....men jag ska kämpa.
Nu väntar sen frukost i en solig trädgård. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0