11 juni 2008 - regn

Efter solsken kommer regn heter det ju så vackert. I dag regnar det. Äntligen måste jag säga, efter sista veckan värmebölja är det snustorrt i jorden och gräsmattan börjar gulna. Det har varit underbara solskensdagar med medelhavsklimat, jag har legat i en solstol med en pocketbok störta delen av tiden. Claes var här i helgen och vi hade en skön slö helg men bad för mig och Kajsa och mycket sol (utan bad) för Claes, den badkrukan.
Jag är i en formsvacka, har varit (och är) oerhört trött, sover mig mest igenom dagarna, även den vakna tiden känns det som jag halvsover och jag får ingenting gjort. Jag har beställt en läkartid till vårdcentralen för att diskutera med läkaren om att få kronisktrötthetsyndrom inskrivet bland diagnoserna, för även om jag inte betvivlar min fibromyalgidiagnos, så tror jag, och har trott i flera år, att jag även lider av kronisktrötthetsyndrom.

Hus känns långt borta. Kanske för att jag har varit så trött och därmed har svårt att hålla humöret uppe. Tänker med skräck på försäkringskassans nya regler som kommer slå hårt mot mig och förmodligen kommer göra att jag mister min ersättning. Vad som då händer försöker jag att inte tänka på, även om det finns i bakhuvudet hela tiden. Ett ord kan sammanfatta: Konkurs! Har vi påbörjat ett husbygge så blir vi tvungna att sälja rubb och stubb, det älskade Björsund försvinner i samband med det kommande huset. Kan knappt med att tänka tanken till slut....jag tänker inte bli av med Björsund för allt i livet, tror inte jag skulle klara det.
Borde inte tänka så här, borde försöka vara positiv och se det goda i livet. Hålla tummar och fortsätta med mina och H:s husplaner...samtidigt måste vi ju vara realistiska också. Får jag inga pengar från FK så kan vi inte bygga, end of story.
Så kanske borde vi vänta och se. Fast en del av mig vill väldigt gärna fortsätta drömma. Det känns mer grymt att behöva lägga husplanerna på hyllan nu när vi var så nära, än det gjorde innan H:s föräldrars erbjudande, då vi på något sätt visste att det bara var en ouppnåelig dröm


Kommentarer
Postat av: Monica R

Jag hoppas du träffar en läkare som TROR på den diagnosen.. själv blev jag helt avfärdad:-(



Kram på dej vännen!

Monica

2008-06-15 @ 19:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0