15 juni - 2008

Det är kväll och tyst och lugnt i stugan. Det regnade något alldeles obeskrivligt här under eftermiddagen. En åskskur förmodar jag även om åskan var långt borta. Kan inte sia om hur mycket regn det kom eftersom vi inte har någon hel regnmätare på tomten (men tre trasiga...) men det var en hel del, på väldigt kort tid. Himlen verkligen öppnade sig och vattnet vräkte ner...tror aldrig jag sett ett sådant regn, det var riktigt häftigt.
Henrik och jag har haft en skön helg i stugan. Vi kollade på tre skräckfilmer, varav en bra vid namn 30 days of night. Henrik passade på att hugga ved och såg oerhört manlig ut där han svingade yxan. :-) Vi har varit på solskenspromenad och på en utflykt till badstället Kläpp, där jag lärde mig att simma en gång i tiden. Jag kom ihåg hur vi låg i det absolut iskalla vattnet och hackade tänder medan föräldrar och simlärare stod på bryggan med täckjacka på sig, det måste ha varit den kallaste sommaren någonsin, och då skulle jag lära mig simma, visst är det typiskt? Efter nostalgitrippen till Kläpp åkte vi och fikade på Fiholmsslottscafé. Ett trevligt ställe med gott kaffe, det är alltid en mindre konstutställning i deras lokaler och det  är kul att gå och titta där.
I dag gjorde vi dock inte så mycket, jag var seg och blev helt slut av att diska, så vi satt en stund på tomten och bläddrade i varsin tidning och sedan packade vi ihop Henriks saker och jag skjutsade honom till stan. Jag handlade en kyckling och lite mjölk på vägen ut så jag klarar mig denna vecka. Jag la mig och vilade när jag och Kajsa-skrutt kom ut till stugan igen, efter det läste jag ut en bok jag var nästan klar med och sedan blev det lite tv-tittande och nu är det snart sovdags. På onsdag fyller Kajsavovven 4 år! Så i augusti är det 4 år sedan H och jag gifte oss och 4 år sedan vi köpte Kajsa istället för att åka på bröllopsresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0