23 maj 2008 - Verksam

Jag har varit och träffat representanter för Verksam i dag, en tjej från arbetsförmedlingen och en tjej från Försäkringskassan. Mötet gick smidigt, vi pratade lite om hur Verksams mål ser ut och hur vi ska gå tillväga för att få ut mig i arbete igen. Huvudproblemet nu likaväl som förra gången jag var kallad till Verksam är att jag förmodligen inte klarar de 10 timmar i veckan som är krav på lägsta nivå. Hur som helst blir nästa steg att tillsammans med Smärtcentrum ha ett möte där vi kan komma fram till om jag klarar Verksams nivå eller ska hänvisas någon annanstans. Problemet är att det inte finns någon annanstans att skicka mig, och försäkringskassan vill nog inte få över mitt fall till sig igen utan åtgärd från Verksam. Det kommer att bli fler möten och till slut kommer det visa sig om jag fixar 10 timmar eller inte. Jag tror att det till stor del handlar om vad för jobb jag kan få prova på. Kan jag få jobba hemifrån och fördela arbetstimmarna så att det passar mig blir det inga problem, men 2 timmar om dagen i till exempel en affär eller annat kommer inte att fungera. Önskar att det såg ljusare ut på jobbsidan inom min egen bransch, journalistiken. Men det känns rätt dödfött att försöka söka deltidtjänster där...vet ju vilken kamp det är om de få tjänster som finns, jag har inte så mycket att konkurera med numera.

Hus. Vi har träffat två olika husfirmor och blev mer förtjust i den ena av dem. Vi ska boka in fler möten för fler husfirmor, jag vill ha ett ordentligt underlag innan vi kan ta ett beslut av vad som passar oss och vad vi ska välja. Det är sååååå spännande. Har tittat på vart huset ska stå och ser numera tomten och stugan med helt nya ögon, som vår kommande gårdsplan/tomt. Det kommer bli bra detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0