27 maj 2008 - Solsken

Det har varit sol och fint i dag så jag har legat i trädgården på en solstol och njutit. Det är ljust länge om kvällarna och det känns verkligen att sommaren är här. Det blommar i trädgården, massor av fina blommor som jag inte kan namnet på, som mamma har planterat. Jag har satt krasse på fyra olika ställen och ska köpa pelagoner i helgen och plantera i krukor runt om på tomten. Jag har satt basilika i en stor kruka också, som jag hoppas kommer bli något av, det är så gott att ha i maten. Ett gäng vänner kommer hit i helgen för att hjälpa Hoch mig med sådant som vi inte fixar själva. Ska bli kul att träffas och umgås. Jag hoppas på fint väder så att vi kan sitta ute i trädgården och äta och dricka.
Jag var över till grannen Agne i dag som bjöd på ett glas vin och en trevlig pratstund. Han gratulerade till det planerade husbygget och vi pratade på en god stund. Bra med trevliga grannar. :-)


Kommentarer
Postat av: Monica Ringqvist

Åh vad härligt det låter med sol, stuga och gott vin:-)
Helgvädret lär du ha tur med, allt blir så mycket lättare då med stugliv. Hoppas ni får det mysigt.
kram Monica

2008-05-28 @ 08:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0